|
Motala Express lämnar Motala
|
 |
 |
 |
Man lämnar kajen utanför Motala Docka kl. 08.10. |
|
|
 |
 |
 |
Första gången i en av Göta Kanals slussar. Borenshults övre. |
|
|
 |
 |
 |
Kl. 10.40 lämnar man Borenshult och Motala bakom sig. |
|
|
 |
 |
 |
Passering av Göta Hotell i Borensberg. |
|
|
 |
 |
 |
Kungs Norrby akvedukt, över väg 34 utanför Borensberg. |
|
|
 |
 |
 |
Man lämnar kl. 17.55 Brunnby slussar utanför Ljungsbro för färd mot natthamn i Berg. Färden kommer sedan att fortsätta via Gryts varv till Stockholm. Samtliga bilder, foto: Patrik Nylin |
|
|
|
 |
Tillbaka till Bildreportage |
|
|
|  |
|
|
|  |
|
|
|  |
|
Vi erbjuder dig nu 1698 fartyg, 976 rederier och 121 nybyggnadsvarv.
Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
|
|
 |
|
|  |
|
|
|  |
|
m/s Seskarö Kungliga Väg- och Vattenbyggnadsstyrelsen
 Fartyget byggdes 1954 vid AB Hammarbyverket i Stockholm för Kungliga Väg- och Vattenbyggnadsstyrelsen för trafik på leden Revässaari - Seskarö i Haparanda kommun. Får 1956 nytt namn i Färja 63/66, men fortsätter i trafik på leden ända fram till 1983 då hon säljs till Umeå skärgård och får nuvarande namn Vidar III. Sedan 1991 ägs hon av Norrbyskärsfärjan AB i Norrbyn.
|
|
 |
|
|  |
|