Navigering
Start



Båtregister

Rederier

Varv



Bildreportage

Forum

Länkar



Kontakt

Om sidan

Vanliga frågor

Efterlysningar

Uppdateringar

Curir
Curir i Ullånger 2006-09-01
Curir i Ullånger 2006-09-01
Foto: Krister Nilsson
  Fartygsfakta     Informationskällor:
* Curt Sundqvist, EMA, 2007-02-02 PN
* Sveriges Skeppslista 2006, S202
* Sveriges Skeppslista 2007, S214
* Sveriges Skeppslista 2008, S220
* Sveriges Skeppslista 2009, S234
* Sveriges Skeppslista 2010, S234
* Sveriges Skeppslista 2011, S244
* Sveriges Skeppslista 2013, S233
  Byggd 2005
  Varv Oy Botnia Marin AB, Malax, Finland
  Varvsnummer -
  Registernr -
  Fartygstyp Motorfartyg
  Material Plast
  IMO nummer -
  Signal SFC 7754
  Systerfartyg -
  Teknisk data Vid byggnation Idag
  Längd öa 8,76 meter 8,76 meter
  Största bredd 3,04 meter 3,04 meter
  Djupgående 0,60 meter 0,60 meter
  Brt/Nrt - -
  Maskineri 1 x Volvo Penta D6 1 x Volvo Penta D6
  Effekt 310 hk, 228 kW 310 hk, 228 kW
  Toppfart 35 knop 35 knop
  Kapacitet 12 passagerare 12 passagerare
  Historik
  2005 Levererad av Oy Botnia Marin AB som Curir till Rederi AB Höga Kusten-Båtarna, Ulvöhamn. Taxibåtstrafik på Höga Kusten.
  2012 Såld till HC Marin Konsult AB, Ullånger.
  2020-05-20 Såld till Åke Lundén, Lidingö, Fritidsbåt.
Tillbaka till Rederi AB Höga Kusten-Båtarna
 
 
Skärgårdsbåtar.se
Vi erbjuder dig nu 1674 fartyg, 928 rederier och 114 nybyggnadsvarv.

Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Stockholms Ström 2
Rederi Stockholms Ström

m/s Stockholms Ström 2 Foto: Krister Nilsson

Fartyget byggdes 1894 vid William Lindbergs Verkstads- och Varfs AB som Saltsjöbaden 3. Efter ett långt liv som hamnfärja under olika namn säljs hon 1981 och hamnar i Vaxholm under namnet Badholmen 1. Fem år senare, 1986, är hon åter på Strömmen och får det passande namnet Stockholms Ström 2. Allt sedan dess har hon vart trogen traden Slussen - Fjäderholmarna, stockholmarnas närmaste skärgårdsö.