Navigering
Start



Båtregister

Rederier

Varv



Bildreportage

Forum

Länkar



Kontakt

Om sidan

Vanliga frågor

Efterlysningar

Uppdateringar

Karin
Karin utanför Bromskär, Blidö 2011-08-21
Karin utanför Bromskär, Blidö 2011-08-21
Foto: Krister Nilsson
  Fartygsfakta     Informationskällor:
* Sveriges Skeppslista 1989, S142
* Sveriges Skeppslista 1992, S168
* Sveriges Skeppslista 1997, S188
* Sveriges Skeppslista 1998, S190
* Sveriges Skeppslista 2001, S212
* Sveriges Skeppslista 2002, S216
* Sveriges Skeppslista 2004, S228
* Sveriges Skeppslista 2005, S234
* Sveriges Skeppslista 2006, S242
* Sveriges Skeppslista 2007, S262
* Sveriges Skeppslista 2008, S270
* Sveriges Skeppslista 2009, S290
* Sveriges Skeppslista 2010, S290
  Byggd 1987
  Varv Karlskrona, Sverige
  Varvsnummer -
  Registernr -
  Fartygstyp Motorfartyg
  Material Plast
  IMO nummer -
  Signal SFB 8922
  Systerfartyg -
  Teknisk data Vid byggnation Idag
  Längd öa 8,50 meter 8,50 meter
  Största bredd 3,05 meter 3,05 meter
  Djupgående 1,00 meter 1,00 meter
  Brt/Nrt - -
  Maskineri 1 x Ford 1 x Volvo Penta KAD 43
  Effekt 200 hk, 147 kW 230 hk, 169 kW
  Toppfart - 20 knop
  Kapacitet 12 passagerare 12 passagerare
  Historik
  1986 Skrov byggt i Karlskrona. Färdigställd på Söderöra av ägaren.
  1987 Levererad som Karin till Dag Nordstedt Sjötaxi, Söderöra. Taxibåts- och posttrafik i Stockholms norra skärgård.
  ? Ny huvudmaskin, av fabrikat Volvo Penta KAD41, 200 hk, 147 kW, installerad.
  2004 Posttrafiken avslutas.
  2021 Upplagd på Söderöra.
Tillbaka till Dag Nordstedt Sjötaxi
 
 
Skärgårdsbåtar.se
Vi erbjuder dig nu 1735 fartyg, 1002 rederier och 124 nybyggnadsvarv.

Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Venus
Trafikverket Färjerederi

m/s Venus Foto: Krister Nilsson

Fartyget byggdes 2003 vid Uudenkaupungin Työvene OY efter att skrovet levererats från Riga Shipyard i Lettland. Till en början sätts färjan i trafik på Ljusteröleden för att tidigt 2007 flyttas till Gullmarsleden för att förstärka leden sedan E6:an rasat. Hon blir kvar på västkusten och trafikerar bl a leden Kollhättan - Svanesund innan hon flyttas tillbaka till östkusten och nu är i trafik på Ekeröleden, mellan Slagsta - Jungfrusund.