Navigering
Start



Båtregister

Rederier

Varv



Bildreportage

Forum

Länkar



Kontakt

Om sidan

Vanliga frågor

Efterlysningar

Uppdateringar

Mayla
Eknö Expressen på N:a Vaxholmsfjärden, Vaxholm 2011-06-11
Eknö Expressen på N:a Vaxholmsfjärden, Vaxholm 2011-06-11
Foto: Krister Nilsson
Fler bilder
  Fartygsfakta     Informationskällor
* Johan Stake, Stockholm, TEL 2006-11-29
* Bernt Olander, Åkersberga, TEL 2006-11-29
* Redaren 3/1993, S28
* SWEREF Skeppslista 1995, S31
* SWEREF Skeppslista 1996, S36
* SWEREF Skeppslista 1997, S43
* Sveriges Skeppslista 1982, S136
* Sveriges Skeppslista 1983, S152
* Sveriges Skeppslista 1984, S142
* Sveriges Skeppslista 1985, S146
* Sveriges Skeppslista 1986, S150
* Sveriges Skeppslista 1987, S150
* Sveriges Skeppslista 1989, S146
* Sveriges Skeppslista 1992, S174
* Sveriges Skeppslista 1997, S166
* Sveriges Skeppslista 1998, S168
* Sveriges Skeppslista 2001, S184
* Sveriges Skeppslista 2002, S188
* Sveriges Skeppslista 2005, S202
* Sveriges Skeppslista 2006, S208
* Sveriges Skeppslista 2007, S222
* Sveriges Skeppslista 2008, S228
* Sveriges Skeppslista 2009, S242
* Sveriges Skeppslista 2010, S242
* Sveriges Skeppslista 2011, S252

Ring upp Bernt Olander på nytt i januari -07.
Till salu vid Biskopsuddens Marina, Djurgården som Mayla. Affären förmedlad av någon som heter Christer och idag finns på en stor marina i Täby.
Såld till Bernt Olander, Åkersberga. Kan ge mer exakt information om vi återkommer i januari 2007, 070-5739200.
  Byggd 1968
  Varv Österskärs Båtvarv AB, Österskär
  Varvsnummer -
  Registernr -
  Fartygstyp Motorfartyg
  Material Plast
  IMO nummer -
  Signal SFB 6853
  Systerfartyg -
  Teknisk data Vid byggnation Idag
  Längd öa 8,75 meter 8,75 meter
  Största bredd 2,95 meter 2,95 meter
  Djupgående 0,90 meter 0,90 meter
  Brt/Nrt - -
  Maskineri - 1 x Volvo Penta D6-380
  Effekt - 380 hk, 279 kW
  Toppfart - 34 knop
  Kapacitet - 21 passagerare
  Historik
  1968 Levererad av Österskärs Båtvarv AB.
  1970-tal Till salu vid Biskopsuddens Marina, Djurgården som Mayla.
  1976/77 Såld till Bernt Olander, Åkersberga.
  ? Nya huvudmaskiner, av fabrikat Volvo Penta MD29.
  1979 Nya huvudmaskiner, av fabrikat Volvo Penta PRO40, 280 hk, 205 kW.
  1979/80 Såld till Johan Stake, Idöborg.
  1983 Såld till Sören Jakobsson, Ingarö.
  1992 Såld till Per Stjärnholm, F:a Eknö Båttaxi, Eknö och omdöpt till Eknö Expressen. Trafik för Sandhamns Båttaxi AB samt taxibåtstrafik i Stockholms skärgård.
  1993 Ombyggd och renoverad vid Björnhammarvarvet AB, Nantes, Åkersberga. Ny överbyggnad.
  2017 Ny huvudmaskin, av fabrikat Volvo Penta D6-380, 380 hk, 279 kW.
  2020-01-29 Såld till Roslagsfrakt AB, Åkersberga.
Tillbaka till F:a Eknö Båttaxi
Tillbaka till Roslagsfrakt AB
 
 
Skärgårdsbåtar.se
Vi erbjuder dig nu 1697 fartyg, 973 rederier och 121 nybyggnadsvarv.

Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Seskarö
Kungliga Väg- och
Vattenbyggnadsstyrelsen

m/s Seskaro Foto: Okänd

Fartyget byggdes 1954 vid AB Hammarbyverket i Stockholm för Kungliga Väg- och Vattenbyggnadsstyrelsen för trafik på leden Revässaari - Seskarö i Haparanda kommun. Får 1956 nytt namn i Färja 63/66, men fortsätter i trafik på leden ända fram till 1983 då hon säljs till Umeå skärgård och får nuvarande namn Vidar III. Sedan 1991 ägs hon av Norrbyskärsfärjan AB i Norrbyn.