Navigering
Start



Båtregister

Rederier

Varv



Bildreportage

Forum

Länkar



Kontakt

Om sidan

Vanliga frågor

Efterlysningar

Uppdateringar

Qrooz 01
Qrooz 01 i Halvkakssundet, Stockholm 2013-06-12
Qrooz 01 i Halvkakssundet, Stockholm 2013-06-12
Foto: Krister Nilsson
Fler bilder
  Fartygsfakta     Informationskällor:
* Arno Schuurs, EMA 2008-12-09, KN
* Qrooz Newsletter, EMA 2009-02-23, KN
* Båtologen 2/2015, S109
  Byggd 2007
  Varv Qrooz BV, Rotterdam, Nederländerna
  Varvsnummer -
  Registernr 16447
  Fartygstyp Motorfartyg
  Material Stål
  IMO nummer -
  Signal SGVN
  Systerfartyg -
  Teknisk data Vid byggnation Idag
  Längd öa 24,84 meter 24,84 meter
  Största bredd 5,00 meter 5,00 meter
  Djupgående 1,00 meter 1,00 meter
  Brt/Nrt - -
  Maskineri 2 x VW SDI 75-5 2 x VW SDI 75-5
  Effekt 150 hk, 110 kW 150 hk, 110 kW
  Toppfart 9 knop 9 knop
  Kapacitet 63 passagerare 63 passagerare
  Historik
  2007-05 Levererad av Qrooz BV som Qrooz 01 till Arno Schuurs och Paulien van Noort, Rotterdam, Nederländerna. Visnings- samt bostadsbåt.
  2008-08 Såld till Svenska Skärgårdsfrämjandet & Charterbåt i Stockholms skärgård AB, Stockholm. Ombyggd vid Kummelnäs varv. Anpassad för trafik som charterbåt.
  2009 Insatt i chartertrafik i Stockholms skärgård.
  2015-02-03 Såld till Uttran Invest AB, Segeltorp. Chartertrafik i Stockholms skärgård.
  2018-10-23 Såld till Qrooz Charter AB, Stockholm. Chartertrafik i Stockholms skärgård.
Tillbaka till Sv Skärgårdsfrämjandet & Charterbåt i Stockholms skärgård AB
Tillbaka till Uttran Invest AB
Tillbaka till Qrooz Charter AB
 
 
Skärgårdsbåtar.se
Vi erbjuder dig nu 1735 fartyg, 1002 rederier och 124 nybyggnadsvarv.

Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Venus
Trafikverket Färjerederi

m/s Venus Foto: Krister Nilsson

Fartyget byggdes 2003 vid Uudenkaupungin Työvene OY efter att skrovet levererats från Riga Shipyard i Lettland. Till en början sätts färjan i trafik på Ljusteröleden för att tidigt 2007 flyttas till Gullmarsleden för att förstärka leden sedan E6:an rasat. Hon blir kvar på västkusten och trafikerar bl a leden Kollhättan - Svanesund innan hon flyttas tillbaka till östkusten och nu är i trafik på Ekeröleden, mellan Slagsta - Jungfrusund.