Navigering
Start



Båtregister

Rederier

Varv



Bildreportage

Forum

Länkar



Kontakt

Om sidan

Vanliga frågor

Efterlysningar

Uppdateringar

Rijnstroom
Take a Chance on Me på Strömmen, Stockholm 2017-06-21
Take a Chance on Me på Strömmen, Stockholm 2017-06-21
Foto: Krister Nilsson
Fler bilder
  Fartygsfakta     Informationskällor:
* Båtologen 2/2014, S103
* Båtologen 3/2014, S180
  Byggd 2001
  Varv Willems BV Jachtwerf Gebr, Emmeloord, Nederländerna
  Varvsnummer -
  Registernr 17132
  Fartygstyp Motorfartyg
  Material Stål
  IMO nummer -
  Signal SLIK
  Systerfartyg Rijnland
  Teknisk data Vid byggnation Idag
  Längd öa 24,19 meter 24,19 meter
  Största bredd 4,36 meter 4,36 meter
  Djupgående 1,40 meter 1,40 meter
  Brt/Nrt - 40/12
  Maskineri 1 x John Deere 6.8 lit. 1 x John Deere 6.8 lit.
  Effekt 200 hk, 147 kW 200 hk, 147 kW
  Toppfart - -
  Kapacitet 80 passagerare 125 passagerare
  Historik
  2001 Levererad av Willems BV Jachtwerf Gebr som Rijnstroom till Rederij van Hulst, Warmond, Nederländerna.
  2014-01-02 Såld till Stockholm Info AB, Stockholm och omdöpt till Take a Chance on Me.
  2014-03-21 Såld till Skärgårdsrederiet Sweden AB, Stockholm. Drift och bemanning Blidösundsbolaget AB, Stockholm. Sightseeingtrafik i Stockholms hamn.
  2022-01-01 Drift och bemanning övertas av Skärgårdsrederiet Sweden AB, Stockholm.
Tillbaka till Skärgårdsrederiet Sweden AB
 
 
Skärgårdsbåtar.se
Vi erbjuder dig nu 1736 fartyg, 1004 rederier och 124 nybyggnadsvarv.

Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Strömma Kanal
Ångfartygs AB
Strömma Kanal

m/s Strömma Kanal Foto: Patrik Nylin

Fartyget färdigställdes vid Gustafssons och Anderssons varvs AB på Lidingö hösten 1975 och gör sin premiärtur på traden Stockholm - Sandhamn via Strömma Kanal den 14 september samma år. En trad hon än idag trafikerar och därtill kör kvällskryssningar och charter. Den 5 september i år firar fartyget 50 år, bjuder Strömma in till fest, det återstår att se.