Navigering
Start



Båtregister

Rederier

Varv



Bildreportage

Forum

Länkar



Kontakt

Om sidan

Vanliga frågor

Efterlysningar

Uppdateringar

Sandra af Solidö
Sandra af Solidö i Västervik 2013-07-20
Sandra af Solidö i Västervik 2013-07-20
Foto: Patrik Nylin
  Fartygsfakta     Informationskällor:
* Sveriges Skeppslista 1992, S202
* Sveriges Skeppslista 1997, S250
* Sveriges Skeppslista 1998, S258
* Sveriges Skeppslista 2001, S296
* Sveriges Skeppslista 2002, S304
* Sveriges Skeppslista 2003, S312
* Sveriges Skeppslista 2004, S324
* Sveriges Skeppslista 2005, S336
* Sveriges Skeppslista 2006, S348
* Sveriges Skeppslista 2007, S384
* Sveriges Skeppslista 2008, S396
* Sveriges Skeppslista 2009, S432
* Sveriges Skeppslista 2010, S436
* Sveriges Skeppslista 2011, S450
  Byggd 1990
  Varv Hummelvikens varv AB, Gryt
  Varvsnummer -
  Registernr -
  Fartygstyp Motorfartyg
  Material Aluminium
  IMO nummer -
  Signal SFC 2714
  Systerfartyg -
  Teknisk data Vid byggnation Idag
  Längd öa 8,80 meter 8,80 meter
  Största bredd 3,40 meter 3,40 meter
  Djupgående 0,80 meter 0,80 meter
  Brt/Nrt - -
  Maskineri - 1 x Volvo Penta D6
  Effekt 200 hk, 147 kW 370 hk, 272 kW
  Toppfart - -
  Kapacitet 20 passagerare 20 passagerare
  Historik
  1990 Levererad av Hummelvikens varv AB som Sandra af Solidö till Bengt Andersson, Solidö Skärgårdstraxi, Västervik. Trafik på traden Solidö - Gränsö Kanal - Västervik samt charter.
  2010 Ny huvudmaskin, av fabrikat Volvo Penta D6, 370 hk, 272 kW, installeras.
Tillbaka till Solidö Skärgårdstaxi
 
 
Skärgårdsbåtar.se
Vi erbjuder dig nu 1697 fartyg, 973 rederier och 121 nybyggnadsvarv.

Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Seskarö
Kungliga Väg- och
Vattenbyggnadsstyrelsen

m/s Seskaro Foto: Okänd

Fartyget byggdes 1954 vid AB Hammarbyverket i Stockholm för Kungliga Väg- och Vattenbyggnadsstyrelsen för trafik på leden Revässaari - Seskarö i Haparanda kommun. Får 1956 nytt namn i Färja 63/66, men fortsätter i trafik på leden ända fram till 1983 då hon säljs till Umeå skärgård och får nuvarande namn Vidar III. Sedan 1991 ägs hon av Norrbyskärsfärjan AB i Norrbyn.