Navigering
Start



Båtregister

Rederier

Varv



Bildreportage

Forum

Länkar



Kontakt

Om sidan

Vanliga frågor

Efterlysningar

Uppdateringar

Paddan 7
Paddan 7 vid Göteborgsoperan, Göteborg 2014-07-05
Paddan 7 vid Göteborgsoperan, Göteborg 2014-07-05
Foto: Krister Nilsson
Fler bilder
  Fartygsfakta     Informationskällor:
* Ångbåten 38, april 1977, S27
* Sveriges Skeppslista 1980, S62
* Sveriges Skeppslista 1981, S70
* Sveriges Skeppslista 1989, S80
* Sveriges Skeppslista 1992, S94
* Sveriges Skeppslista 1997, S90
* Sveriges Skeppslista 1998, S90
* Sveriges Skeppslista 2001, S96
* Sveriges Skeppslista 2005, S102
* Sveriges Skeppslista 2006, S106
  Byggd 1976
  Varv Lars Carlsson Produkter AB, Vänersborg
  Varvsnummer 22
  Registernr 12152
  Fartygstyp Motorfartyg
  Material Aluminium
  IMO nummer -
  Signal SEGK
  Systerfartyg Paddan 8
  Teknisk data Vid byggnation Idag
  Längd öa 16,50 meter 16,50 meter
  Största bredd 4,22 meter 4,22 meter
  Djupgående 0,90 meter 0,90 meter
  Brt/Nrt 16/14 16/14
  Maskineri 1 x Volvo Penta 1 x Volvo Penta AQD70
  Effekt 206 hk, 151 kW 280 hk, 205 kW
  Toppfart 9 knop 17 knop
  Kapacitet 106 passagerare 100 passagerare
  Historik
  1976 Levererad av Lars Carlsson Produkter AB som Paddan 7 till Rederi AB Göteborg-Fredrikshavn (Sessanlinjen), Göteborg. Sightseeingtrafik i Göteborgs kanaler och hamn samt charter.
  1980 Såld till Stena Line AB, Göteborg.
  1981 Såld till Paddanrederierna HB C Johansson, Göteborg.
  1982 Såld till CUJAB AB, Göteborg.
  1997-01-07 Såld till Börjessons Restaurang & Utflyktsbåtar AB, Göteborg.
  2009-03 Börjessons Restaurang & Utflyktsbåtar byter namn till Strömma Skärgårdsbåtar, Göteborg.
Tillbaka till Rederi AB Göteborg-Fredrikshavn
Tillbaka till Paddanrederierna HB
Tillbaka till CUJAB AB
Tillbaka till Börjessons Restaurang & Utflyktsbåtar AB
Tillbaka till Strömma Skärgårdsbåtar
 
 
Skärgårdsbåtar.se
Vi erbjuder dig nu 1735 fartyg, 1002 rederier och 124 nybyggnadsvarv.

Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Venus
Trafikverket Färjerederi

m/s Venus Foto: Krister Nilsson

Fartyget byggdes 2003 vid Uudenkaupungin Työvene OY efter att skrovet levererats från Riga Shipyard i Lettland. Till en början sätts färjan i trafik på Ljusteröleden för att tidigt 2007 flyttas till Gullmarsleden för att förstärka leden sedan E6:an rasat. Hon blir kvar på västkusten och trafikerar bl a leden Kollhättan - Svanesund innan hon flyttas tillbaka till östkusten och nu är i trafik på Ekeröleden, mellan Slagsta - Jungfrusund.