|
Karl Johan skrotas vid Årstaviken
|
 |
 |
 |
En grävmaskin ombord på arbetsfartyget Belinda i Årstaviken gräver upp fartygsdelar. |
|
|
 |
 |
 |
Arbetet är en del av att rensa upp vid en olaglig förtöjningsplats. |
|
|
 |
 |
 |
Delar av den sjunkna Karl Johan lyfts upp och läggs i en container. |
|
|
 |
 |
 |
Karl Johans propeller och propelleraxel. Samtliga bilder, foto: Anders Winter |
|
|
|
 |
Tillbaka till Bildreportage |
|
|
|  |
|
|
|  |
|
|
|  |
|
Vi erbjuder dig nu 1698 fartyg, 976 rederier och 121 nybyggnadsvarv.
Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
|
|
 |
|
|  |
|
|
|  |
|
m/s Seskarö Kungliga Väg- och Vattenbyggnadsstyrelsen
 Fartyget byggdes 1954 vid AB Hammarbyverket i Stockholm för Kungliga Väg- och Vattenbyggnadsstyrelsen för trafik på leden Revässaari - Seskarö i Haparanda kommun. Får 1956 nytt namn i Färja 63/66, men fortsätter i trafik på leden ända fram till 1983 då hon säljs till Umeå skärgård och får nuvarande namn Vidar III. Sedan 1991 ägs hon av Norrbyskärsfärjan AB i Norrbyn.
|
|
 |
|
|  |
|