Navigering
Start



Båtregister

Rederier

Varv



Bildreportage

Forum

Länkar



Kontakt

Om sidan

Vanliga frågor

Efterlysningar

Uppdateringar

Kuling
Kuling i Tenösund, Vaxholm 2009-05-02
Kuling i Tenösund, Vaxholm 2009-05-02
Foto: Krister Nilsson
Fler bilder
  Fartygsfakta     Informationskällor:
* Sveriges Skeppslista 2001, S214
* Sveriges Skeppslista 2002, S220
* Sveriges Skeppslista 2005, S238
* Sveriges Skeppslista 2006, S242
* Sveriges Skeppslista 2007, S266
* Bo Lindén, Rindö Rederi, TEL 2007-08-27, KN
  Byggd 1993
  Varv Albin Marine Nordic Yacht, Polen
  Varvsnummer -
  Registernr -
  Fartygstyp Motorfartyg
  Material Plast
  IMO nummer -
  Signal SFC 5989
  Systerfartyg -
  Teknisk data Vid byggnation Idag
  Längd öa 6,98 meter 7,98 meter
  Största bredd 2,60 meter 2,60 meter
  Djupgående 0,60 meter 0,60 meter
  Brt/Nrt - -
  Maskineri 1 x Johnson 225 2 x Yamaha F225
  Effekt 225 hk, 165 kW 450 hk, 330 kW
  Toppfart 50+ knop 43,5 knop
  Kapacitet - 12 passagerare
  Historik
  1993 Levererad av Albin Marine Nordic Yacht som fritidsbåt.
  2000 Såld till Bo Lindén, Rindö Rederi, Vaxholm och döpt till Kuling. Ny huvudmaskin, av fabrikat Evinrude 125 hk, 91 kW, installeras. Taxibåtstrafik i Stockholms mellersta skärgård.
  2002 Ombyggd och förlängd 1,0 meter under vintern. Nya huvudmaskiner, av fabrikat Honda BF115, 230 hk, 169 kW, installeras. Övergår till dubbelmontage.
  2004 Nya huvudmaskiner, av fabrikat Honda BF150, 300 hk, 220 kW, installeras.
  2010 Nya huvudmaskiner, av fabrikat Yamaha F225, 450 hk, 330 kW, installeras.
  2015 Upplagd. Maskinerna flyttas till Pluzz 55.
Tillbaka till Rindö Rederi
 
 
Skärgårdsbåtar.se
Vi erbjuder dig nu 1692 fartyg, 968 rederier och 121 nybyggnadsvarv.

Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Silverfjord
Kent Krusell
Fartygsservice AB

m/s Silverfjord Foto: Bernt Fogelberg

Fartyget byggdes 1980 vid Marinteknik verkstads AB i Öregrund och blir omgående uthyrd för trafik på Öresund, till Danmark. Året därpå hyrs hon ut till Bo-Line i Luleå för trafik över till Kemi, Finland. 1984 byter hon kust till västkusten och Kostertrafiken där hon blir kvar i sex år. Efter tjänst i både Stockholm, Ueckermunde och Harlingen under ett flertal namn får hon så sitt nuvarande namn Veslø II 1998 och sätts in i trafiken Skjærhalden - Kosteröarna - Strömstad där hon än idag gör god tjänst, numera med Kust Event Strömstad AB som ägare.