Stockholms Sjötrafik AB startas i februari 1993 av Waxholms Ångfartygs AB, Stockholm. 1994 övertar Stockholms Sjötrafik AB drift och bemanningen av alla Waxholmsbolagets fartyg. B&N Hornet AB tar 2000 över driften av fartyget Roslagen, året därpå köper B&N Hornet AB Stockholms Sjötrafik AB som nu blir ett dotterbolag till B&N Nordsjöfrakt AB. I samband med samgåendet med Gortons Lines så byter B&N namn till Rederi AB Transatlantic och Stockholms Sjötrafik AB blir då ett dotterbolag till TransAtlantic Hornet AB. Rederiet förlorar i november 2006 Waxholms Ångfartygs AB:s upphandling om driften av fartygen. Vinner i januari 2007 tillbaka vissa fartyg vilka först tilldelats företaget Klart Skepp AB. Stockholms Sjötrafik AB säljs den 2 april 2007 till VD:n Magnus Sillén samt Sören Pettersson och Anna Öberg. Förlorar trafiken i april 2016 sedan Trafiknämden i november 2015 beslutat att tilldela TRSM Group 1 AB trafiken. Företaget läggs vilande tills vidare.
Vi erbjuder dig nu 1735 fartyg, 1002 rederier och 124 nybyggnadsvarv.
Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Delfin IV Strömma Turism & Sjöfart AB
Fartyget byggdes 1964 vid Cerapid verkstads AB i Huddinge för en byggnadskostnad av 214.000 SEK. Hon sätts in i sightseeingtrafik i Stockholms hamn. 1987 förlängs fartyget vid Boghammar Marin på Lidingö och 1998 blir hon ombyggd med nytt däckshus i Gryt. Alltjämt så trafikerar hon Stockholms hamn i sightseeingtrafiken.